Thursday, May 9, 2013

Kegemukan terserlah~


Hello bloggers! That's the latest me.


Gemuk kan aku? Dulu beriya lah pakai Fellina, lepas tu duk umah sewa kerjanya makan aje..Dah malas nak sapu…Rasenye paling ringan berat aku 54 je..tu pun time puasa, sekarang mak oii dah 61kg okayyy! Bukannye tak boleh kurus tapi tak boleh tahan dugaan tengok makanan lah lately ni.Tiap2 malam makan. Badan aku ni senang turun senang naik, so aku tak risau sangat lah.Yang masa puasa 54kg, bila praktis tak makan malam berat maintain je 56kg. Masalahnya nak maintain berat tu bukan senang. Ape? Amek ubat kururs? Tak maul ah, nanti mesti ada side effect long term. Biarlah naturally turun dengan cara sihat.

Nak exercise punye lah malas.Adoi ape nak jadi lah dengan aku ni.haha. Ape? Nanti kalau berat bertambah takde orang nak? Itu kan jodoh, di tangan tuhan, kalau ade orang nak aku, ade lah, kalau takde, bukan jodoh la tu. Terima qada’ dan qadar Allh. *Jauhnye melalut ni*

So, kepada sesiapa yang nak tambah berat badan boleh la consult aku. Aku bagi free tips cara2 nak gemuk.HAHA. Gemuk kat lengan,peha,perut, dagu dan yang paling penting pipi. Caranya makan lah banyak kali sehari dah makanlah apa2 yang korang mengidam tu. Selagi mampu nak makan, makan lah, kang tak dapat makan, nangis pulak.haha


Pipi aku je dah 2 kilo kot? Adoi..Takpe lah, aku dah target dah habis je belajar ni aku nak diet lah..turunkan 61kg tu kepada 54 kg balik. Waahhh..macam impossible kan ? Tapi boleh je, dah memang jenis aku ni berat senang naik dan senang turun kan. HAHA.

So, kepada bloggers, kita sememangnye tahu cara2 nak mengamalkan gaya hidup sihat Cuma nak dengan tak nak je. Bak kata pepatah “ Nak seribu daya,tak nak seribu dalih”. So buang penyakit Mim Alif Lam Sin tu yer..Kene pergi exercise, makan sayur dan buah2 banyak2. To those who refuse to do so, Marilah Gemuk bersama2. HAHA. Tatatititutu      ~

And that's me from a different angle. nampak kurus pulak kan? haha. boleh berubah2. Heran. Bubyez~






No comments:

Post a Comment